رفتن به دانشگاه و فارغ التحصیل شدن یکی از بزرگترین آرزوهای هر فردی هست. پیدا کردن کار و شغل مناسب بعد از فارغ التحصیلی هم بزرگترین مشکلی است که هر جوانی با آن

بعد از فارغ التحصیلی چگونه کار پیدا کنیم؟

رفتن به دانشگاه و فارغ التحصیل شدن یکی از بزرگترین آرزوهای هر فردی هست. پیدا کردن کار و شغل مناسب بعد از فارغ التحصیلی هم بزرگترین مشکلی است که هر جوانی با آن روبروست.

بدون شک هر فارغ التحصیل دانشگاه با دیگری تفاوت دارد و توانایی ها و آموخته های او با هم قطارانش متفاوت هست. هر کسی تجربیات متفاوتی در دانشگاه داشته است که او را در وضعیتی منحصر به فرد نسبت به هم دوره ای هایش قرار می دهد. و هر کسی این شانس را دارد که شغل مناسبی پیدا کند.

اما اگر بدون سابقه می خواهید کار مناسبی بدست بیاورید باید بگویم به چیزی بیش از یک مدرک دانشگاهی نیاز دارید. کارفرمایی که می خواهد شما را استخدام کند نیاز به مدارکی دارد که از مهارت های شما اطمینان یابد او می خواهد فردی با تجربه را استخدام کند و همچنین به دنبال کسی می گردد که مدارک تحصیلی اش حاکی از احساس مسئولیت و تعهد او باشد. و شما باید این را ثابت کنید.
امروزه تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار زیاد شده است است و مسابقه بیشتری هم بین آنها در جریان است و حتی بسیاری از رقبای شما دورهایی را جهت زیاد کردن مهارت و تجربه می گذرانند تا بتوانند برتری خود را در میان رقبا حفظ کنند. ولی دلواپس نباشید شما هم با انجام کارهایی و تلاش زیاد می توانید شغل مناسبی دست و پا کنید.
قبل از هر چیزی باید بگویم در این مورد باید کمی هم واقع بین باشید. باید توجه داشته باشید چون تجربه کاری ندارید باید از سطوح پایین تر شروع به کار کنید و نباید انتظار داشته باشید در ابتدای راه عالی ترین موقعیت نصیب شما شود. تمام تلاش شما باید در کسب دانش و مهارت زیاد باشد. جهت این منظور روش های مختلفی وجود دارد یکی از این راهها کار در شرکتی معتبر به صورت به میل خود است به این ترتیب شما وقت دارید تا علاوه بر اینکه مهارت مورد نیاز را بدست می آورید دانش و مهارت خود را به کارفرما نشان دهید. همچنین می توانید روابط خوبی برقرار کنید که در فرایند استخدامی شما تاثیر مثبت داشته باشد.

بعد از فارغ التحصیلی چگونه کار پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن یک کار خوب چه نیاز دارید؟

رزومه کاری

اولین کاری که جهت پیدا کردن یک کار خوب نیاز دارید یک رزومه کاری خوب و با کیفیت هست. جهت این منظور باید با افراد با تجربه در زمینه کاری خود مشورت کنید و از آنها راهنمایی بخواهید. در رزومه خود به سمینارهایی که در آنها شرکت داشته اید اشاره کنید. حتما به دوره های آموزشی خود اشاره کنید و کپی مدارک آموزشی خود را ضمیمه آن کنید. اگر در وقت تحصیل به صورت پاره وقت کار می کرده اید حتما آنرا با جزییات کامل بنویسید فکر نکنید تجربیات شما بی ارزش است به یاد داشته باشید کارفرما در رزومه شما بدنبال اطلاعاتی در مورد شما می گردد تا در مورد صلاحیتتان تصمیم بگیرد آیا نباید اطلاعات بیشتری به او بدهید؟! بعد از نوشتن یک رزومه کامل خوانا و با کیفیت آنرا در وب سایت های کاریابی ثبت کنید جهت این منظور باید در این وب سایت ها عضو شوید حتی در این وب سایت ها راهنمایی هایی هم جهت نوشتن یک رزومه خوب پیدا خواهید کرد.

افزایش مهارت جهت مصاحبه استخدامی

مصاحبه استخدامی درست جایی است که می توانید بیشترین تاثیر را بر کارفرمای خود بگذارید. با افرادی که تجربه بالایی دارند جهت نوشتن رزومه مشورت کنید. به خصوص کسانی که خود کار مصاحبه را انجام می دهند می توانند اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار دهند. اگر به چنین افرادی دسترسی دارید حتما از این وقت استفاده کنید. با اعتماد به نفس اوج صحبت کنید به خصوص راجع به آخر نامه و پروژه هایی که انجام داده اید قبل از مصاحبه مطالعه کنید تا اگر چیزی را فراموش کرده اید به خاطر بیاورید و بتوانید با جزییات زیاد در مورد آنها صحبت کنید. چون اینها دریچه هایی هستند که افراد مصاحبه کننده جهت ورود به حوزه اطلاعات شما از آنها استفاده می کنند آنها انتظار دارند در این مورد اطلاعات بالایی داشته باشید و اگر در مورد زمینه ای که اظهار فضل می کنید لنگ بزنید بی شک تاثیر منفی در نتیجه مصاحبه خواهد داشت. معمولا هنگام مصاحبه استخدامی به شما وقت می دهند تا خود را معرفی کنید و راجع به مهارت ها، توانایی ها و تجارب خود صحبت کنید این یک وقت طلایی هنگام مصاحبه است باید بحث را به سمت نقطه قوت خود بکشانید و بر آنها تاکید کنید و کاری کنید که آنها جنبش شوند در این زمینه از شما سوالاتی بپرسند. به عنوان مثال شما جهت کارآموزی در کارخانه ای کار کرده اید که کار آن تولید سیمان بوده است می توانید راجع به تعمیراتی که روی دیزل ژنراتور اضطراری انجام داده اید صحبت کنید در این هنگام ممکن است از شما راجع به مشخصات دقیق آن دیزل ژنراتور بپرسند یا راجع به قطعه ای که روی آن کار کرده اید بسیار خوب است که اطلاعات دقیقی راجع به آن ارائه دهید که البته نیاز به مطالعه در این زمینه وجود دارد.

رفتن به دانشگاه و فارغ التحصیل شدن یکی از بزرگترین آرزوهای هر فردی هست. پیدا کردن کار و شغل مناسب بعد از فارغ التحصیلی هم بزرگترین مشکلی است که هر جوانی با آن

برای زیاد کردن مهارت و تجربه بدون توجه به دستمزد کار کنید

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد می توانید با کار به میل خود مهارت های خود را زیاد کردن دهید و تجربه بیشتری بدست آورید. می توانید یک کار نیمه وقت داشته باشید معمولاً پیدا کردن این گونه مشاغل خیلی سخت نیست و چون حقوق کمی به شما پرداخت می کنند در استخدام خیلی سخت گیری نمی کنند ولی تلاش کنید کار نیمه هنگامی که که با رشته تحصیلی شما مرتبط باشد پیدا کنید. حتی اگر کار مرتبطی نیافتید با کار نیمه وقت می توانید مهارت های روابط عمومی و بازاریابی و واکنش‌ها با همکاران و مدیران را بیاموزید حتی می توانید به این ترتیب روابطی با افراد تازه ایجاد کنید و به این ترتیب شغل مناسب تری جهت خود دست و پا کنید. کارآموزی کنید در بسیاری از کارخانه ها می توانید دوره های کارآموزی را یا به صورت رایگان و یا با هزینه ای کم بگذرانید و به این ترتیب تجربه ارزشمندی کسب کنید. همچنین جهت کارآموزی در دوران دانشجویی هم تلاش کنید محلی معتبر را گزینش کنید و از این وقت جهت کسب اطلاعات و تجربه بهره ببرید. با دوستان خود به صورت تیمی جهت کار کردن و کسب تجربه فعالیت کنید و در نهایت تجربیاتی را که کسب می کنید با هم در میان بگذارید.

زبان انگلیسی و شانس استخدام

امروزه در زیاد زمینه های حرفه ای آخرین دستاورد ها به زبان انگلیسی منتشر می شوند بنابراین اگر در این زمینه مهارت بالایی داشته باشید به آسانی از همقطاران خود چند پله بالاتر هستید. این یکی از مواردی است که باید در رزومه خود راجع به آن بنویسید. همچنین ممکن است در مصاحبه استخدامی شما سوالاتی به زبان انگلیسی پرسیده شود یا حتی بعضی شرکت ها مصاحبه استخدامی را به زبان انگلیسی انجام می دهند! با توجه به اینکه در کشور ما سطح عمومی زبان انگلیسی خیلی اوج نیست با داشتن مهارت اوج در این رشته می توانید بسیار موفق باشید. جهت زبان آموزی هم که خود بهتر می دانید دوره های متعددی وجود دارد ولی به شما توصیه می کنم علاوه برا اینکه به دنبال مدارک زبان هستید روی زبان تخصصی خود هم به صورت همزمان کار کنید چون کمی خجالت آور است اگر مدرک بالایی در زبان انگلیسی داشته باشید ولی اصطلاحات تخصصی رشته خود را ندانید. توانایی های مکالمه ای خود را تقویت کنید جهت این منظور با دوستان خود تمرین کنید به اخبار انگلیسی گوش فرا دهید با یکدیگر با تلفن به انگلیسی صحبت کنید اگر کسی را می شناسید که زبان مادری او انگلیسی است از او کمک بگیرید تا مهارت های خود را در این زمینه زیاد کردن دهید. یکی از راههای تقویت مهارت زبان انگلیسی چت کردن به انگلیسی است به این ترتیب علاوه بر مهارت برقراری ارتباط و به خاطر آوردن کلمات به زبان انگلیسی در نوشتن به این زبان هم مهارت بیشتری پیدا می کنید.

از همه امکانات موجود جهت ایجاد ارتباط استفاده کنید

کار مناسب پیدا کردن در این سرنوشت واقعا کار راحت ای نیست بنابراین باید از همه امکانات موجود جهت کار پیدا کردن استفاده کنید. در نخستین قدم غرور را کنار بگذارید و از هر کسی که در اطراف شماست جهت پیدا کردن کار تازه کمک بگیرید هم کلاسی های قدیمی دانشگاه، اساتید شما، گروه های علمی دانشجویی، دوستان و فامیل هر کدام می توانند در پیدا کردن کار تازه به شما کمک کنند. از طریق کار نیمه وقت یا کاری که به صورت به میل خود انجام می دهید می توانید روابط تازه ایجاد کنید و به موقعیت های بهتری دست یابید.

بعد از فارغ التحصیلی چگونه کار پیدا کنیم؟

آشنایی با فرهنگ کار جهت استخدام بسیار مهم است

درباره فرهنگ کار در مورد رشته و منطقه ای که قرار است کار کنید اطلاعات کسب کنید باز هم کار نیمه وقت یا کار به میل خود آموزشگاه خوبی جهت شما خواهد بود تا با فرهنگ حاکم بر محیط کار به خصوص در زمینه رشته خود آشنا شوید. از وب سایت های اینترنتی غافل نشوید در مورد رشته خود جستجو کنید راجع به محیط کار خود و افراد مقبول و موفق در رشته خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در آخر جهت شما آرزوی موفقیت و کامیابی دارم با امید و انرژی به دنبال آینده ای روشن بروید و تلاش کنید. حتما کار مناسبی پیدا خواهید کرد. ولی فراموش نکنید این تازه آغازی بر موفقیت های آینده شماست!

رفتن به دانشگاه و فارغ التحصیل شدن یکی از بزرگترین آرزوهای هر فردی هست. پیدا کردن کار و شغل مناسب بعد از فارغ التحصیلی هم بزرگترین مشکلی است که هر جوانی با آن

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : yadbegir.com

واژه های کلیدی: اطلاعات | اطلاعات | انگلیسی | زبان انگلیسی | مصاحبه استخدامی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک


برچسب ها: , , , , , ,