در یک مطالعه، ۱۵ روش و روند بازاریابی هتلها را در سال ۲۰۱۵ نشان داده هست؛ کانال | آنلاین | بازاریابی | بازاریابی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار
در یک مطالعه، ۱۵ روش و روند بازاریابی هتل ها را در سال ۲۰۱۵ نشان داده هست؛
بازاریابی آنلاین روز به روز در حال پیچیدهتر شدن هست؛ بالاخص جهت هتلداران که نهتنها باید همه تاکتیکهای خارجی موجود در دنیای بیرون را بدانند، بلکه باید بر همه بازیگران دیجیتال تاثیرگذار در حوزه سفر نظیر ابرموتورهای جستوجو و سایتهای آنلاین آژانسهای مسافرتی (OTA) نیزاشراف داشته باشند.
در یک مطالعه، ۱۵ روش و روند بازاریابی هتلها را در سال ۲۰۱۵ نشان داده هست؛ سایتی که بهطور انحصاری در بخش هتلداری و در امر بازاریابی آن متمرکز هست. نتیجه های این گزارش نشان میدهد که میتوانیم انتظار یک عوض کردن و حرکت در دنیای میهماننوازی در سال تازه میلادی را داشته باشیم.
عبارات مهم : کانال
۱ – شخصیسازی
در سال ۲۰۱۵ شاهد تسریع روند تجربههای شخصی در شبکه خواهیم بود. هتلها شروع میکنند به استفاده حرفهایتر از محتوای شبکهها و مشتریها را براساس ترجیحات و رفتارهای آنلاین آنها مورد نشانه قرار خواهند داد.
۲ – موبایل
رزرو هتلها از طریق موبایل در سال ۲۰۱۵ با سرعت ادامه خواهد یافت و پیشبینی میشود که رزرو سفرها از طریق گوشی تلفن همراه در این سال، ارزشی معادل ۵/۳۹ میلیارد دلار را به خود تخصیص داده شده است دهد و این ۲۵ درصد از کل بازار آنلاین مسافرت خواهد بود.
۳ – دست کشیدن از رزرو
با توجه به آنکه در حدود ۹۸ درصد از بازدیدکنندگان سایت هتلها از رزرو آنها دست میکشند، ابزارهای رزرو به مولفه مهم جهت جذب مشتریها و آشتیدادن آنها با رزرو اینترنتی در سال ۲۰۱۵ تبدیل خواهد شد.
۴ – جستوجوی متا
هنوز راه زیادی باقی مانده است تا استفاده از موتور جستوجوی متا به راهی موثر جهت بازاریابی هتلداران تبدیل شود. چالش سال ۲۰۱۵ این خواهد بود که اطمینان حاصل شود کانالهای سرچ متا جهت رزرو هتلها سودآور خواهند بود.
۵ – پرداخت با گوشی تلفن همراه
در سال ۲۰۱۵ شاهد خواهیم بود که «پرداخت با موبایل» به روال معمول جهت پرداخت رزرو هتلها تبدیل خواهد شد. در سال گذشته صنعت خردهفروشی آنلاین نشان داد که روشهای پرداخت جایگزین همچون پیپال در حال زیاد کردن است و یک مورد از هر ۴ مورد تراکنشهای موبایل، اکنون از این کانالها انجام میشود.
۶ – مالکیت برندها
میانگین مدت تحقیقات یک مسافر از لحظه شروع تا رزرو هتل ۲۴ روز طول میکشد و بهطور میانگین ۶/۲۱ صفحه واسط در آن مشاهده میشود. در سال ۲۰۱۵ شاهد تمرکز زیاد بر تملک برندها در همه کانالهای جستوجو خواهیم بود.
۷ – رسانههای اجتماعی
رسانههای اجتماعی همچنان تغییرات زیادی در دسترسی به محتواهای تبلیغاتی و فروش ایفا میکنند و هتلها مجبور خواهند شد بیش از پیش هزینه صرف کنند تا محتوای تبلیغاتشان مشاهده شود.
۸ – محتوای متناسب با شخصیت
هتلها باید مشتری محور شوند و به یک هتل باید از نگاه مشتری نگاه کنند و نه بازار یا هتل. هتلها باید درک کنند که مشتریها از آنها چه انتظاراتی دارند و تجربیات خود را بر پایه انتظارات آنان شکل دهند.
۹ – بهینهسازی تازه موتور جستوجو
با توجه به اینکه اکنون گوگل نتیجه های جستوجوی هتلها در بالای صفحات وب را ۱۰۰ درصد پولی کرده هست، بازاریابان باید جهت ترافیک موجود در شبکه، مرزهایی را در نظر بگیرند؛ در سال ۲۰۱۵ بهینهسازی موتور جستوجو از حالت سنتی خارج میشود و بر تجربه همه مصرفکنندگان در همه کانالها متمرکز میشود.
۱۰ – برنامههای بازاریابی
در سال ۲۰۱۵ باید جهت انفجار برنامههای مزایده آماده شویم. در حال حاضر ۳۵ درصد از کل هزینه تبلیغات صرف خرید نمایش تبلیغات از طریق تکنولوژیهای برنامهای میشود.
۱۱ – محتوای صوتی- تصویری
مطالعات نشان میدهد مردم ۱۰ درصد از آنچه میشنوند، ۲۰ درصد از آنچه میخوانند و ۸۰درصد از آنچه را که میبینند به خاطر میآورند. در سال ۲۰۱۵ شاهد داستانسرایی تصویری خواهیم بود و این مساله به هتلها امکان همکاری فعالانه در جوامع را میدهد.
۱۲ – استراتژیهای تجربهمحور
در سال ۲۰۱۵ شاهد رشد استراتژیهای تجربهمحور خواهیم بود. مشتریهای امروز میخواهند در هتلهایی باشند که از ترجیحات و امیال آنها آگاهی دارد. هتلها باید برندها و محصولات زیادی را در دسترش مشتریانشان قرار دهند تا بتوانند هیجان و احساسات آنها را برانگیزند.
۱۳ – نزدیکی تکنولوژی به مشتریان
۹۱ درصد از بازدیدکنندگان گوشیهای هوشمند، این ابزارهای خود را در جایی قرار میدهند که دستشان به آنها برسد. بازاریابان هتلها میتوانند از این مزیت نزدیکی تکنولوژی به مشتریان استفاده کنند چون پیامهای مختلفی را میتوان براساس موقعیت مکانی مشتریها به آنها ارسال کرد.
۱۴ – نسل بیبیبومرها
نسل بیبیبومرها -یعنی نسلی که اکنون به سن میانسالی رسیدهاند و جزو طبقه ثروتمندان محسوب میشوند- اکنون مشارکتی ۳۳درصدی بهعنوان بازدیدکنندگان اینترنت دارند. در تدوین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال هتلها در سال ۲۰۱۵، آنها باید به این نسل توجه خاص داشته باشند.
۱۵ – رویکرد کلگرایانه به مدیریت درآمدها
تغییر سریع در واکنشها مشتری، هتلها را ملزم میکند رویکردی جامع در قبال مدیریت درآمدهایشان داشته باشند و این کار را باید از طریق مداخله دادن زیاد فروش و بازاریابی در فرآیند بازاریابی انجام دهند. این عوض کردن نقشها جهت مدیریت موثر توزیع کانالها در سال ۲۰۱۵ حیاتی خواهد بود.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، روند بازاریابی اینترنتی اکنون روز به روز عوض کردن میکند و دچار تکامل میشود. بازاریابی مراکز اقامتی نیز از این عنوان بینصیب نیست و هر سال نسبت به سال گذشته با پیچیدگیهای جدیدتری همراه خواهد بود. سال ۲۰۱۵ نیز ارمغانهای متفاوتی جهت بازاریابی هتلها به همراه خواهد داشت.
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی :
آموزش بازاریابی و فروش تلفنی
نکاتی در زمینه بازاریابی
جدید ترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا
۵ استراتژی بازاریابی جهت صاحبان تجارتهای خرد
تاثیر اینترنت بر بازاریابی سنتی
واژه های کلیدی: کانال | آنلاین | بازاریابی | بازاریابی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |
برچسب ها: آنلاین, بازاریابی, سبک زندگی, کار و زندگی, کانال, کسب و کار کوچک