رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: نرم افزار تخصصی تصحیح الکترونیکی پاسخ برگههای آزمون، با نشانه کم کردن درصد اشتباه و اصلاح روشهای تصحیح اوراق امتحانی راه اندازی شد.
به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ عبدالرسول عمادی مدیر مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در دوره آموزشی نرم افزار تخصصی تصحیح الکترونیکی پاسخ برگهای آزمون اظهارکرد: بعد از اینکه حدود ۲ سال بر روی این پروژه کار شد و همه پرسشها مربوطه ارائه و گفتگو شد، موافقت وزیرآموزش و پرورش را دریافت کردیم.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: به دنبال موافقت وزیر، با مدیران آموزش و پرورش کل استانها صحبت کردیم و تلاش کردیم زمینه کار فراهم شود آیا که اجرای این پروژه کار مهی محسوب میشد.
وی با بیان این که نظام آموزشی آنچنان که آموزش میهد، ارزشیابی میکند، افزود: هر چه ارزشیابی، منطقی، جامعتر و درستتر باشد آموزش را به عالی ترین نحو ممکن هدایت میکند.
نرم افزار تصحیح الکترونیکی برگههای آزمون راهاندازی شد
عمادی ادامه داد: آموزش و ارزشیابی توام با یکدیگر هستند و اهمیت این عنوان بر همگان اثبات شده است است به همین علت در طی دهههای متمادی بخشهای آموزش و امتحانات با هم فعالیت کرده اند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارزشیابی اهمیت بسزایی دارد، افزود: در ارزشیابی انسجام ساختاری، فرایندی و روشی کافی در آموزش و پرورش کشور عزیزمان ایران وجود ندارد، چون ارزشیابی را به لحاظ ساختار به صورت جزیرهای دیده ایم.
عمادی عنوان کرد: از ارزشیابی پیش از دبستان تا ارزشیابیهای آغازین قبل از کلاس و یا ارزشیابیهای در طول فرایند آموزش همگی باید در سیاستهای واحدی اتفاق بیفتد و آیین نامه ارزشیابی واحد، این نوع ارزشیابیها را مدیریت کند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی ازکارهای مهمی که در آموزش و پرورش کشور عزیزمان ایران در حال انجام هست، امتحان نهایی است که فارغ التحصیل کردن دانش آموزان نشانه نهایی آن است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: نرم افزار تخصصی تصحیح الکترونیکی پاسخ برگههای آزمون، با نشانه کم کردن درصد اشتباه و اصلاح روشهای تصحیح اوراق امتحانی راه اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه کار تصحیح همچنان متکی به فرد هست، بیان کرد: در تصحیح اوراق ممکن است اشکالاتی از سوی فرد رخ دهد و این اشکال در کل فرایند تصحیح ادامه پیدا کند و اگر چه اشکال کار این فرد را مصحح دوم میگیرد، ولی باز در این مرحله نیز ممکن است اشکالاتی ایجاد شود.
عمادی گفت: با توجه به کمبودهای اعتباری، چندین ضرر به حوزه تصحیح وارد میشود از جمله اینکه عدهای از افرادی که اقدام به تصحیح میکنند، از صحنه خارج میشوند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در ۴ سال اخیر از افراد متفاوت که در جهت اصلاح روشهای تصحیح ایده داشتند، به منظور الکترونیکی کردن تصحیح دعوت به عمل آوردیم که به دنبال آن نیز مدلهای متفاوت مطرح شد و در مرکز سنجش نیز ارائه شد، سپس نقصها مشاهد شد و نتیجه آن نیز راه اندازی سامانه تصحیح اوراق الکترونیکی شد.
وی با تاکید بر این که این سامانه باید جامع و مانع باشد، تصریح کرد: در مرحله دوم این کار، افراد باید با شیوههای اجرای آن آشنا شوند تا ضمن دریافت آموزشهای مورد نیاز به نتیجه های مورد دلخواه دست پیدا کنیم.
انتهای خبر/
نرم افزار تصحیح الکترونیکی برگههای آزمون راهاندازی شد
واژه های کلیدی: آموزش و پرورش | الکترونیکی | آموزشی | آموزش | اخبار آموزش و پرورش | نظام آموزشی | اعتبار | مرکز سنجش
برچسب ها: آموزش, آموزش و پرورش, آموزشی, اخبار آموزش و پرورش, اعتبار, الکترونیکی, مرکز سنجش, نظام آموزشی