تبعید امام خمینی (ره) در روز ۱۳ آبان ماه ۴۲ اتفاق افتاد و نیز در روز ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۷ ارتش شاهنشاهی وارد دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران شد

روز دانش آموز و رسالت دانش آموزان

روز دانش آموز و رسالت دانش آموزان

روز ۱۳ آبان، روز دانش آموز با حوادث مهمی که در آن صورت گرفته تبدیل به یک روز مهم و تاریخی شده است هست.

تبعید امام خمینی (ره) در روز ۱۳ آبان ماه ۴۲ اتفاق افتاد و نیز در روز ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۷ ارتش شاهنشاهی وارد دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران شد و تعدادی از دانش آموزان را به شهادت رساند.در ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۸ نیز دانشجویان با تسخیر و افشای لانه جاسوسی آمریکا در پایتخت کشور عزیزمان ایران به اهمیت این روز افزودند.

روز دانش آموز و رسالت دانش آموزان

این اتفاقات موجب شد تا دانش آموزان مسئولیت بیشتری احساس کنند و مانند سایر اقشار جامعه وارد مبارزات انقلابی شدند. این نقطه عطفی در مبازرات مردم کشور عزیزمان ایران محسوب می شود. از سوی دیگر می توان گفت این رخدادها سب شد تا شعور و آگاهی این قشر جامعه زیاد کردن یابد و بنابراین وارد نقش آفرینی در معادلات اجتماعی و سیاسی شدند، بنابراین ۱۳ آبان را باید تاریخ تولد سیاسی دانش آموزان ایرانی عنوان کرد.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ :

علی رغم خروج بسیاری از دیپلمات ها و وابستگان سفارت آمریکا از ایران، ولی این سفارت به جاسوسی در کشور عزیزمان ایران مشغول بود و دخالت های آن ها باعث برخی، کودتاها و حرکت های ضد انقلابی شده است بود که با تسخیر لانه جاسوسی و افشای اسناد آن مردم کشورمان نیز در جریان واکنش‌ها های مداخله جویانه آمریکا در جریان انقلابشان قرار گرفتند. به این صورت که در روز سیزدهم آبان ۱۳۵۸ که به مناسبت گرامی داشت سیزدهم آبان ۱۳۵۷ روز دانش آموز نامیدند، تجمع عظیمی شکل گرفته بود، دانشجویان مسلمان و غیرتمند ایران،غافلگیرانه از در و دیوار سفارت آمریکا اوج رفتند و در مدت کمی کارکنان و تفنگ داران خائن امریکایی را دستگیر کردند. ⁠

رسالت شما دانش آموزان

نقش آفرینی دانش آموزان دبیرستانی در روند انقلاب، ریشه در آبان ماه ۵۷ دارد ولی کشور عزیزمان ایران امروز هم به حضور بالنده و موثر شما دانش اموزان نیاز مبرم دارد. رسالت دانش اموزان به آخر نرسیده هست. جهت عبور از شرایط اقتصادی امروز، کشور نیاز به دانش آموزان و نقش آفرینی آنها دارد. به فرموده جناب آقای محسن رضایی آینده کشور در دست نسل سومی ها و چهارمی ها هست، لیکن سن نسل های اول و دوم انقلاب بعد از ده سال آینده به بالای ۷۰ سال می رسد و ما زیاد از ۱۰ سال وقت نداریم تا این نسل ها را جهت پذیرش مسئولیت های خطیر اماده سازیم.

نا امید نباشید

تبعید امام خمینی (ره) در روز ۱۳ آبان ماه ۴۲ اتفاق افتاد و نیز در روز ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۷ ارتش شاهنشاهی وارد دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران شد

برخی از پرسشها کشور کوهی می سازند که یاس و ناامیدی را در جامعه ترویج می کنند و بعضی نیز شعار گونه، منکر وجود پرسشها می شود. در حالیکه باید ناامیدی و همچنین بی میلی را کنار گذاشت و با دغدغه و فهم درست همراه با امید به حل پرسشها جهت عبور از آنها برنامه ریزی کرد.

سخن آخر

فرشتگان نجات کشور شما دانش آموزان و جوانان هستید. باید با امید حرکت کرد، نباید دشمن یعنی آمریکا و اسراییل را دست کم گرفت ولی نباید پرسشها را بزرگ نمایی کرد تا توان حرکت از شما سلب شود. چشم انداز کشور عزیزمان ایران ۱۴۰۴ را چراغ راه بدانید و همه آحاد جامعه از مسئولین گرفته تافرهنگیان و دانش آموزان و حتی دستگاه ها و نهادها باید نسبت خود را باچشم انداز کشور عزیزمان ایران بدانند و در این مسیر حرکت کنند.

هر کدام ما فاصله امروز کشور با اهداف کشور عزیزمان ایران ۱۴۰۴ مشخص کنیم تا بدانیم به چه حرکتی و برنامه ای نیازمند هستیم.
مرکز یادگیری سایت تبیان – تهیه:پروین نظری
منبع:hawzahو rezaee.ir

واژه های کلیدی: ایرانی | انقلاب | آمریکا | انقلابی | ایران | جاسوسی |

روز دانش آموز و رسالت دانش آموزان

روز دانش آموز و رسالت دانش آموزان


برچسب ها: , , , , ,