ازدواج، زمانی موفق محسوب می شود که شما با فردی ازدواج کنید که به اندازه ی شما جهت موفقیت در ازدواجش، تلاش کند و از همه مهم تر، شما

طراحی یک ازدواج شاد

طراحی یک ازدواج شاد

ازدواج، زمانی موفق محسوب می شود که شما با فردی ازدواج کنید که به اندازه ی شما جهت موفقیت در ازدواجش، تلاش کند و از همه مهم تر، شما را دوست بدارد و به رشد و تعالی و زیاد کردن حرمت نفس شما، کمک کند. هنگامی که کسی را با این مشخصات می یابید، رؤیای تجربه کردن علاقه عمیق و موفقیت کامل، در دسترس تان قرار می گیرد.

فرآوری: مریم عطاریان-بخش کلوب ازدواج تبیان

همواره از شنیدن واژه “ازدواج”، موجی از خوش حالی و هیجانات آن، مانند مراسم مراسم خوش حالی عقد، حلقه و …از ذهن ما می گذرد، امّا مراسم ازدواج مانند رویایی شیرین، یک شبه تمام می شود و بعد از آن، چیزی که بسیار مهم هست، کیفیت زندگی یکسان زوج ها در روزهای آینده است.
زمانی یک ازدواج، شاد و موفقیت آمیز خواهد بود که از ابتدا، انتخابی حساب شده است و دقیق صورت بگیرد. لذا جلسات خواستگاری از حساسیت و اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.

عبارات مهم : تربیت فرزندان – همسر آینده
در این دوران، دو طرف می توانند با روحیه ها، خصوصیت ها، اخلاق ها، نگرش ها، باورها و توقع های یکدیگر تا حدودی آشنایی پیدا کنند و در موردهایی نیز به توافق برسند. این توافق ها، در نتیجه ی تبادل نظر و ارائه ی نقطه نظرها در زمینه ی پرسشها محتلف حاصل می شود. یکی از عالی ترین توصیه ها جهت جوانان، این است که تا حد امکان، تلاش در بررسی نوع واکنش‌ها خاواده طرف برابر هم داشته باشند. توجه به نوع برخورد پدر و مادر طرف برابر با یکدیگر، هم چنین برخورد آنان با فرزندان ارزش (به خصوص فرد مورد نظر شما) اطلاعات زیادی به شما می دهد. اگر پسر یا دختر در خانواده ای پر از مهر و دوستی و شاد و پویا رشد کرده باشد، جهت همسرش خوشبختی را به ارمغان می آورد.

زمانی یک ازدواج، شاد و موفقیت آمیز خواهد بود که از ابتدا، انتخابی حساب شده است و دقیق صورت بگیرد. لذا جلسات خواستگاری از حساسیت و اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است

طراحی یک ازدواج شاد

این تفکر را کنار بگذارید که همسر آینده ی شما به طور کامل با آن چه اکنون در خانواده اش مشاهده می کنید، تفاوت خواهد کرد. افراد همان گونه که تربیت شده است اند، واکنش‌ها می کنند. البته باید متذکر شد که افراد شخصیت ثابت و مطلقی ندارند ولی این تغییرها زیاد در سال های آینده رخ خواهد داد.

می توانید به طور کامل مطمئن باشید که نظریه ها نگرش ها، اخلاق و سبک زندگی که همسر شما در آن رشد یافته، بخشی از ارتباطی می شود که شما در سال های آینده، پیش رو خواهید داشت. بنابراین شباهت ها، تضادها و در کل، کسب هر گونه آگاهی، باعث استحکام و استمرار زندگی آینده می شود.
لذا در ادامه توصیه هایی جهت جوانانی که قصد ازدواج دارند، ارائه شده است که مورد نیاز است در دوران خواستگاری به آن ها توجه و دقت کافی داشته باشند. باعجله و بدون آگاهی عمل کردن، موجب یک عمر پشیمانی خواهد شد. به توصیه های زیر که به شما در آشنایی همسر مناسب زندگی تان کمک می کند، توجه کافی داشته باشید:
– اوضاع خانوادگی و کیفیت روابط خانوادگی او
– اخلاقیات (اصول و نظام اخلاقی) و ارزش های او
– نگرش و نحوه برخورد او در مواجهه با عشق، تعهد و برقراری ارتباط
– فلسفه ی معنوی و مذهبی او
– نشانه های زندگی فردی و شغلی (حرفه ای) او
– در صورت داشتن رابطه های قبلی، علت های به هم خوردن آنها

همچنین به موارد دیگری می توان اشاره کرد:

-نحوه تصمیم گیری

ازدواج به نوعی، رسیدن به یک تفاهم یکسان است که طی گفتگو و صحبت های طرفین حاصل می شود، در این تبادلات کلامی در عمل نیز باید متعادل باشید، بنابراین قبل از ازدواج، با مطرح کردن افکار و تصمیم های خود، دریابید که طرف برابر نیز در این موارد با شما هم عقیده است یا خیر؟. البته با صحبت، گفتگو و از همه مهم تر دقّت در شنیدن صحبت های طرفین ، بسیاری از این اختلافات نمایان و شاید هم قابل حل باشد.

-فرزند در زندگی

در مورد علاقه به فرزند دار شدن و تعداد آن به توافق برسید؟ فرزند، بخشی از زندگی یکسان هست، از آنجایی که هر فردی در این مورد و نحوه ی تربیت فرزندان خود، نظری متفاوت دارد و این مساله خود به نوعی یکی از دلایل ایجاد تنش در کانون خانواده هست، بنابراین پیش از ازدواج، نظر ها و افکار خود را دراین زمینه با یکدیگر مطرح کنید و به توافق برسید.

ازدواج، زمانی موفق محسوب می شود که شما با فردی ازدواج کنید که به اندازه ی شما جهت موفقیت در ازدواجش، تلاش کند و از همه مهم تر، شما

-عقاید و باورها

این تفکر را کنار بگذارید که همسر آینده ی شما به طور کامل با آن چه اکنون در خانواده اش مشاهده می کنید، تفاوت خواهد کرد

شاید با کمی آشنایی با طرف مقابل، فکر کنید که گمشده ی خود را در زندگی پیدا کردید، امّا حقیقت این است که عدم آشنایی عقاید دینی، باورها و ارزشهای طرفین، یکی از بااهمیت ترین عوامل بروز چالش ها در زندگی زناشویی می باشد.

صادقانه، قبل از ازدواج، عقاید، باورهای خود را بازگو و در عمل نشان دهید، آیا که با گذشت چندی از زندگی یکسان و به خصوص در تربیت فرزندان، عدم تفاهم در این مورد، موجب بروز مشکلاتی می شود؛ تا جایی که شاید هم دیگر نتوانید یکدیگر را تحمّل کنید، البته همواره به یاد داشته باشید در زندگی یکسان انعطاف پذیری و گذشت امری مهم هست.

-حس مسئولیت و بودن در کنار خانواده

یکی از پایه های مورد نیاز جهت دوام زندگی زناشویی، وقت گذاشتن جهت خانواده و بودن در کنارشان هست. آیا به آن درجه رسیده اید که بتوانید تعطیلات آخر هفته را با همسر و فرزند خود سپری کنید؟ شاید از دید شما این مسئله خیلی مهم نباشد، امّا همسر و فرزندان آینده تان، از شما انتظار دارند که در تفریحات با آنها همراه باشید و حمایت ارزش کنید.

-انتظارات

البته انتظارات و توقعات هر انسانی، به مرور وقت عوض کردن می کند، امّا توصیه ی اساسی، این است که هر دو طرف، نیاز به احترام و توجه متقابل دارند، با گذشت و درک متقابل می توانید زندگی خود را متداوم کنید.

-مسائل مالی

درمورد درآمد و هزینه های زندگی با یکدیگر مشورت کنید، آیا که با عدم توافق در این مسئله، کنترل زندگی از دستتان خارج شده است و رو به زوال می رود. بنابراین راجع به مخارج، کم کردن هزینه های غیر مهم با یکدیگر برنامه ریزی نموده و افکار خود را بیان کنید.

طراحی یک ازدواج شاد

– صرف وقت با یکدیگر

در مورد چگونگی گذراندن اوقات فراغت یا یکدیگر صحبت کنید، شاید شما دوست داشته باشید آخر هفته، با همسرتان به تماشای فیلم بپردازید و از لحظات با هم بودن لذّت ببرید، امّا ممکن است او نظری متفاوت داشته باشد، این پرسشها جزئی را شوخی نگیرید و هیچ گاه نگویید:”هرچه تو بگویی!”، آیا که به مرور وقت به علت عدم رضایت حس درونیتان، افسردگی روح شما را در بر می گیرد. بنابراین پیش از ازدواج با یکدیگر به توافق برسید.

-مصرف بعضی از مواد مانند سیگار و …

دانستن و آگاهی از مصرف مواداعتیاد آور مانند سیگار، قلیان و … در یکی از طرفین و با این آگاهی زندگی یکسان را شروع کردن، به معنای قبول اوضاع اوست؛ بنابراین پیش از ازدواج، ضمن روراست بودن و تبادل نظر در این موارد، در صورت تصمیم قطعی جهت ازدواج، باز هم با نگاهی عمقی به این مساله فکر کنید تا بتوانید زندگی یکسان خوبی را در کنار هم تجربه نمایید.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید


منابع: ماهنامه شادکامی و موفقیت- شماره۶۰ و ۷۷

ازدواج، زمانی موفق محسوب می شود که شما با فردی ازدواج کنید که به اندازه ی شما جهت موفقیت در ازدواجش، تلاش کند و از همه مهم تر، شما

واژه های کلیدی: تربیت فرزندان | همسر آینده | خانواده | موفقیت | ازدواج | فرزندان | زندگی | توافق | آشنایی


برچسب ها: , , , , , , , ,